Co je to kranking?

Většina z nás jistě ví, co je spinning, ale setkali jste se již s termínem kranking? Kranking je účinné kardiovaskulární cvičení určené pro formování horní poloviny těla. Vhodné je pro ženy i muže každého věku i úrovně fyzické zdatnosti. Využívá se také jako rehabilitační cvičení po zranění a pro osoby na invalidním vozíku.

Nový tréninkový program vymyslel sám autor spinning programu – Johnny G., který chtěl vytvořit aerobní trénink také pro horní polovinu těla. Většina kardiostrojů totiž zapojuje převážně dolní polovinu těla. Kranking na rozdíl od nich zlepšuje aerobní kapacitu a sílu paží, trupu a břišních svalů. Zároveň při něm spalujete velké množství kalorií.

V USA je velmi oblíbený již 2 roky, svou premiéru v Evropě měl loni na jarní výstavě FIBO v Essenu. Od té doby si získává stále více příznivců i v Evropě, včetně České republiky.

Průběh hodiny krankingu

 

Hodina krankingu může vypadat různě a záleží v podstatě jen na lektorovi a fyzické zdatnosti klientů, jak hodinu postaví.

  • asi nejčastěji se setkáte s kombinovanou lekcí krankingu a spinningu, kdy půl hodiny „šlapete“ rukama a pak se vystřídáte s druhou skupinou a jedete na kole. Zvládnout rovnou celou šedesátiminutovou lekci krankingu dá totiž pořádně zabrat i zkušenému sportovci
  • ač jde většinou o lekce skupinové, jde o cvičení plně individuální a každý si může regulovat intenzitu tréninku podle vlastních pocitů nebo srdeční frekvence. Cvičení zpevní vaše paže, zeštíhlejí a získají tvar. Také můžeme odejmout sedlo a stát v podřepu. Jednotlivé cviky jsou na sobě nezávislé, aby umožnily co největší různorodost pohybů
  • setkat se můžete i se samostatnou třiceti nebo čtyřicetiminutovkou. Začíná se krátkým „rozjezdem“ libovolným stylem na jednu až dvě písničky a pak již následuje hlavní část lekce, která může být zaměřená vyloženě na kardio, nebo je naopak silová. Zátěž si přidáváte pomocí utahováku na přední části kola

Výhody krankingu

  • skvělý spalovač kalorií
  • nezatěžuje kotníky, kolena, kyčle a dolní část zad
  • plně využitelný i pro ty, kteří jsou odkázáni na invalidní vozík

Kranking® pomáhá spálit více kalorií zapojováním horní poloviny těla, využitím více kyslíku pro svaly horní poloviny těla a možnost spalovat tuk více efektivně. Jako další vedlejší efekt napomáhá zrychlit metabolismus po tréninku a tím zvyšuje posttréninkový energetický výdej.

Kranking® mohou vést pouze fitness profesionálové s certifikací udělenou Kranking® College of Knowledge.Podle certifikátu si lehce ověříte, že vás opravdu trénuje profesionál.

 

Vyzkoušeli jste si již toto cvičení?

Co je to kranking? patří do témat
  • Cvičení novina 20.12.2010 22:57:32

    Toto jsem nevyzkoušela, ale budu o tom uvažovat,to by bylo akorát pro mě...

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Aerobní cvičení patří do témat

Adresář

Aerobní cvičení ptejte se v poradně

Diskuze na téma Aerobní cvičení

  • Touch 19.06.2016 11:06 Zpevnění těla

    Cvičení aerobní + silové s přídavkem proteinů a spalovačů

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku